Fase d'admissió-compressió : El pistó es desplaça cap amunt (la culata) des del seu punt mort inferior, en el seu recorregut deixa oberta la lluerna d'admissió. Mentre la cara superior del pistó realitza la compressió en el cilindre, la cara inferior succiona la mescla aire combustible a través de la lluerna. Perquè aquesta operació sigui possible el càrter ha d'estar segellat. És possible que el pistó es deteriori i la culata es mantingui estable en els processos de combustió.
Fase de potència-escapament : En arribar el pistó al seu punt mort superior es finalitza la compressió i es provoca la combustió de la barreja gràcies a una espurna elèctrica produïda per la bugia. L'expansió dels gasos de combustió impulsa amb força el pistó que transmet el seu moviment al cigonyal mitjançant la biela. En el seu recorregut descendent el pistó obre la lluerna d'escapament perquè puguin sortir els gasos de combustió i la lluerna de transferència per la qual la barreja aire-combustible passa del càrter al cilindre. Quan el pistó arriba al punt inferior comença a ascendir de nou, es tanca la lluerna de transferència i comença un nou cicle.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada